Imieniny: Rajmunda i Marii
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Strona Główna
· Tematy
· Wyślij wiadomość
· Katalog www
· Zaproś Sąsiada
· Twoje konto

Ponadto:
· Ogłoszenia drobne
· Wwwizytówki
· System punktowy
· Szukaj
· Kontakt, pytanie

  GIEŁDA PODRĘCZNIKÓW

Informatyka Podręcznik dla ucznia gimnazjum


BARWY EPOK. KULTURA I LITERATURA. Część 1. Kształcenie w zakresach podstawowym i rozszerzonym. P


Barwy epok. Nauka o języku. Część 1. Kształcenie w zakresach podstawowym i rozszerzonym. Podręcz

  WWWIZYTÓWKI
Zamów Wwwizytówkę....

  ZDJĘCIA Z NASZEJ GALERII
Zobacz inne fotografie ->
Kościół Św. Anny ...

  NAJAKTYWNIEJSI
Użytkownik - Punkty
1. szewciu RedaktorzyRedaktorzyRedaktorzyRedaktorzy 15362
2. Stefan KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 2251
3. mirek Nowoprzybyli 700
4. gisia Nowoprzybyli 700
5. Wojnecki Nowoprzybyli 700
6. GRZESIEK Nowoprzybyli 694
7. wildman Nowoprzybyli 693
8. anna Nowoprzybyli 692
9. AxelPixel Nowoprzybyli 691
10. sokes Nowoprzybyli 690


Więcej...

  DOBRE I ZŁE ZMIANY W TRASIE DRUGIEJ LINII METRA
Wysłano dnia 30-12-2005 o godz. 09:15:17 przez Admin

Nową trasę drugiej linii metra zaproponował naczelny architekt miasta Michał Borowski. Tunel i stacje pod Górczewską na Woli i Bemowie - to zmiana zdecydowanie na lepsze. Jednak lokalizacja nowych przystanków w Śródmieściu i na Pradze wygląda na wypadek przy pracy projektantów.

To właśnie taki przebieg metra w centrum wymyślił przed rokiem Michał Borowski. Biuro Planowania Rozwoju Warszawy, które wtedy optowało za starą trasą pod ul. Świętokrzyską i Zajęczą na Powiślu, po zainkasowaniu okrągłej sumy podsunęło naczelnemu architektowi miasta aż 12 wersji do wykorzystania. Jak pisaliśmy w połowie grudnia, wśród nich były i takie, w których linia wschód-zachód zahaczałaby o Dworzec Centralny.

Dla kogo te zmiany?
Czy zmiana trasy metra w centrum warta była całego zamieszania i 5,5 mln zł, które wydano już na przygotowania do budowy według dotychczasowych planów? Część nowych stacji znajdzie się w dość dziwnych miejscach. Np. ta przy tzw. pomniku "Pięć piw, proszę" na wygonie u zbiegu Wybrzeża Szczecińskiego i ul. Okrzei. Poza kilkoma blokami nie ma tu niczego. Owszem, obok ma być zabudowany Port Praski, ale akurat jego mieszkańcy i pracownicy mieliby lepszy dostęp do przystanku położonego w okolicach ul. Sokolej. Tu także - według dotychczasowych planów - powinna powstać wygodna przesiadka do metra z pociągów podmiejskich. Odsunięcie metra na północ zaprzepaści też możliwość sprawnej obsługi komunikacyjnej Stadionu Dziesięciolecia, na którym co rusz ratusz obiecuje olimpiadę albo co najmniej mistrzostwa świata w piłce nożnej.
Większego sensu nie ma też budowa stacji pod zieleńcami przy Karowej na Powiślu - daleko od przyszłego kampusu uniwersyteckiego wzdłuż Lipowej, a jeszcze dalej od Centrum Nauki "Kopernik". Miasto planuje je na brzegu Wisły w sąsiedztwie mostu Świętokrzyskiego, łatwiej więc byłoby się do niego dostać ze stacji projektowanej dotychczas pod ul. Zajęczą.
Lepiej, ale drożej
Mieczysław Reksnis z Biura Naczelnego Architekta twierdzi, że o wyborze nowej trasy zdecydowała jej spodziewana popularność wśród warszawiaków. - Według obliczeń w tym wariancie metrem pod Wisłą będzie jeździć 56 tys. osób na dobę. W starym przebiegu byłoby ich 43 tysiące - przekonuje. Dodaje, że do nowej stacji pod skwerem przy kościele Wizytek będzie blisko nie tylko z pl. Piłsudskiego, ale też ze Starówki i z Uniwersytetu.
Odgięcie linii w centrum spod ul. Świętokrzyskiej krytykuje jednak Wojciech Suchorzewski autor polityki transportowej. - Nie znam dokładnie argumentów Biura Planowania Rozwoju Warszawy, ale ta zmiana może budzić duży niepokój. Pasażerom znacząco się nie poprawi, za to będą różnice w kosztach. Zdrożeje budowa, a potem eksploatacja, bo tunele - dość mocno zakrzywione - trzeba będzie drążyć pod budynkami. Na takich łukach pociąg musi zwalniać. Szybciej zużywają się tory i koła - przekonuje.
Wreszcie dobra trasa na Wol
i Najlepiej zapowiadają się zmiany na zachodzie Warszawy. W czasach PRL drugą linię planowano tu pod ul. Kasprzaka i Połczyńską, żeby robotnicza Wola mogła sprawnie dojeżdżać do fabryk. Ekipa prezydenta Pawła Piskorskiego odgięła metro na północ tak fatalnie, że tunele wypadałyby w dużej części na tyłach tych fabryk, w większości już zresztą pozamykanych. Dopiero teraz metro uzyskuje na Woli optymalny przebieg - pod gęsto zamieszkaną Górczewską, ruchliwym skrzyżowaniem Wolskiej i Młynarskiej oraz w sąsiedztwie centrów handlowych Wola Park i Tesco. To gwarantuje, że pociągami będzie jeździć więcej pasażerów.
Michał Borowski zastrzega jednak, że ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. W styczniu podejmie ją sekretarz miasta Mirosław Kochalski po tym, jak nową trasę metra zaopiniują służby miejskie.


 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Komunikacja miejska
· Napisane przez Admin


Najczęściej czytany artykuł o Komunikacja miejska:
Zderzenie tramwaju z samochodem


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 4.57
Głosów: 7


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


Tematy związane

Z Gazety Wyborczej/Stołecznej

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1992-2006

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.42 sekund