Imieniny: Olimpii i Floriana
   STRONA GLÓWNA    ARTYKULY    OGLOSZENIA DROBNE    FORUM    GALERIA ZDJEC    KATALOG WWW    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
  MENU
· Strona Główna
· Tematy
· Wyślij wiadomość
· Katalog www
· Zaproś Sąsiada
· Twoje konto

Ponadto:
· Ogłoszenia drobne
· Wwwizytówki
· System punktowy
· Szukaj
· Kontakt, pytanie

  GIEŁDA PODRĘCZNIKÓW

Informatyka Podręcznik dla ucznia gimnazjum


BARWY EPOK. KULTURA I LITERATURA. Część 1. Kształcenie w zakresach podstawowym i rozszerzonym. P


Barwy epok. Nauka o języku. Część 1. Kształcenie w zakresach podstawowym i rozszerzonym. Podręcz

  WWWIZYTÓWKI
Zamów Wwwizytówkę....

  ZDJĘCIA Z NASZEJ GALERII
Zobacz inne fotografie ->
Kościół pod wezwaniem Chrystusa Króla, przy ulicy ...

  NAJAKTYWNIEJSI
Użytkownik - Punkty
1. szewciu RedaktorzyRedaktorzyRedaktorzyRedaktorzy 15362
2. Stefan KoniczynkiKoniczynkiKoniczynkiKoniczynki 2251
3. Wojnecki Nowoprzybyli 700
4. mirek Nowoprzybyli 700
5. gisia Nowoprzybyli 700
6. GRZESIEK Nowoprzybyli 694
7. wildman Nowoprzybyli 693
8. anna Nowoprzybyli 692
9. AxelPixel Nowoprzybyli 691
10. sokes Nowoprzybyli 690


Więcej...

  ZNANA JEST TRASA LINII METRA
Wysłano dnia 25-01-2006 o godz. 12:16:02 przez Admin
Autor: Gość

Wreszcie znamy trasę drugiej linii metra - z Chrzanowa na Bródno biegnie pod Górczewską i Świętokrzyską, bez skręcania do pl. Piłsudskiego. Jeśli do inwestycji dołoży się Unia, centralny odcinek będzie gotowy w 2012 r.


Spośród 12 wariantów trasy metra sekretarz miasta Mirosław Kochalski wspólnie ze współpracownikami wybrał wczoraj ten ostateczny. Czym się różni od wersji, którą wytyczono kilka lat temu?





Na Jelonkach inaczej, w Śródmieściu po staremu...


Po pierwsze zmieniła się trasa metra na Jelonkach i Woli. Zamiast pod ul. Człuchowską tunel będzie drążony pod Górczewską. - W tym wariancie metro obsłuży więcej pasażerów - tłumaczy Mieczysław Reksnis, dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji.



Nie będzie za to żadnego wyginania trasy w Śródmieściu. Naczelny architekt miasta Michał Borowski przez pewien czas lansował wariant, w którym metro spod ul. Świętokrzyskiej wykręcałoby w kierunku pl. Piłsudskiego. Według niego byłoby to korzystne dla warszawiaków, bo metrem można by wtedy dojeżdżać na Starówkę czy Krakowskie Przedmieście. Ostatecznie jednak wygrał stary wariant - od skrzyżowania Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej metro pomknie w stronę Powiśla. Jadąc na Pragę, oprócz stacji przy Marszałkowskiej na przecięciu z pierwszą linią, po lewej stronie Wisły miniemy jeszcze dwa przystanki: pod Ministerstwem Finansów oraz w rejonie skrzyżowania Dobrej z Zajęczą.



Co zdecydowało o tym, żeby nie odginać metra w Śródmieściu? Po pierwsze strach, że Warszawa nie zdąży z przygotowaniem wniosku unijnego o dofinansowanie budowy drugiej linii od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Dla starego wariantu przygotowano już zaś część dokumentacji, m.in. wykonano badania geologiczne. Żeby walczyć o pieniądze z UE na lata 2007-13, Warszawa musi skompletować dokumenty przed końcem tego roku. Metro Warszawskie nie chciało odginać trasy jeszcze z innego powodu: tunele w Śródmieście byłyby mocno zakrzywione, co zwiększyłoby koszty budowy i późniejszej eksploatacji.



... a na Pradze bliżej stadionu


Doszło jednak do drobnej korekty trasy na prawym brzegu Wisły. Zamiast w środku Portu Praskiego stacja powstanie kilkaset metrów dalej, na styku ze stacją kolejową Warszawa Stadion. Chodziło o lepsze połączenie z koleją i mniejszą odległość do Stadionu X-lecia, gdzie być może odbędą się mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Dalej już nic się nie zmienia. Metro pobiegnie koło Dworca Wileńskiego w kierunku Targówka i Bródna. Ostatnią stację zaplanowano u zbiegu Kondratowicza i Rembielińskiej.



Sekretarz Kochalski zakłada, że jeśli Unia przyzna nam pieniądze, centralny odcinek drugiej linii od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego może być gotowy w 2012 r. Budowa tego fragmentu ma kosztować blisko 2 mld zł. Jeśli dobrze pójdzie, wydrążenie całej linii z Chrzanowa na Bródno zakończy się w 2016. Trzeba na to wydać w sumie 6 mld zł.



A jeśli Unia nie da pieniędzy? - Trzeba będzie poszukać innych źródeł finansowania. Warszawa może np. pozbywać się swojego majątku, który jest szacowany na ok. 100 mld zł. Można też myśleć o koncepcji partnerstwa publiczno-prywatnego - mówi Michał Borowski. W ten ostatni sposób metro chcieli budować poprzednicy prezydenta Kaczyńskiego Paweł Piskorski i Wojciech Kozak. Ich następca uznał jednak, że to nierealne.



Źródło: Gazeta Stołeczna

 
  POKREWNE LINKI
· Więcej o Komunikacja miejska
· Napisane przez Admin


Najczęściej czytany artykuł o Komunikacja miejska:
Zderzenie tramwaju z samochodem


  OCENY ARTYKUŁU
Wynik głosowania: 3.88
Głosów: 9


Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


  OPCJE

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku

 Wyślij ten artykuł do znajomych Wyślij ten artykuł do znajomych


Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu.
Nie ponosimy odpowiedzialności za ich treść.

Komentowanie niedozwolone dla anonimowego użytkownika, proszę się zarejestrować
   STRONA GLÓWNA    KONTAKT    POLITYKA PRYWATNOSCI    FORUM    LOGOWANIE    REJESTRACJA  
LSI - LOKALNE SERWISY INFORMACYJNE
COPYRIGHT © 1992-2006

www.bemowo.pl | www.sadyba.waw.pl | www.targowek.pl | www.wawer.waw.pl | www.zoliborz.waw.pl
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Tworzenie strony: 0.31 sekund